jueves, 26 de mayo de 2016

CALENDARI 2N BATXILLERAT 2016 DEL NOSTRE CENTRE

CALENDARI 2N BATXILLERAT

I CONCURS FOTOGRAFIA MATEMÀTICA

video

UJI: LIMIT D'ADMISSIÓ I TRIBUNALS PAU




Matricula per a la millora de qualificació juny 2016



PROVES D'ACCES CICLES: 19 I 17 ANYS



Calendari (juny i juliol curs 2015/2016) PAU

INSTRUCCIONS MATRICULA



universidad

martes, 17 de mayo de 2016

"APENDRE A ESTUDIAR: "Com potenciar els Hàbits d'Estudi en els nostres fills"

1.- Reconèixer el valor i la importància d'estudiar.
Es tracta de reconèixer la seua dificultat i valorar la necessitat d'estudiar ja no sols com a opció per a disposar d'una professió qualificada, sinó com a part fonamental en el creixement personal. Que senten expectatives i missatges positius, coneixent les experiències personals dels seus pares quan van estudiar i/o d'altres persones pròximes.
Un aspecte clau és no comparar amb altres xiquets de la seua edat. Es tracta de potenciar des del positiu i no culpabilitzant ni exigint. Per molt que els pares desitgem i vulguem que els nostres fills estudien, fins que ells no ho interioritzen i estiguen convençuts que és el millor per a ells, no ho faran. Per això, més que castigar per no fer, premiar per assumir responsabilitats i complir rutines.
2.- És necessari que com pares minimitzem els errors que cometen i remarquem tots els seus èxits, avanços i aspectes positius que aconseguisquen, per molt xicotets que resulten. I no sols èxits acadèmics també reforçar i valorar aspectes socials, emocionals i valors.
3.- Elaborar un horari de vesprada.

Aquest  ha de ser consensuat amb el vostre fill, de manera que tinga una vesprada organitzada amb temps per a berenar, estudiar, jugar, estar amb la família... L'horari s'utilitzarà com a referència principal i habitual de funcionament, la qual cosa no significa que no es puga modificar sent flexibles i comprensius. Tindre en compte que a partir de primer d'educació primària, el xiquet ja necessita dedicar tos els dies entre setmana un temps i espai per a estudiar. Com a referència podem establir, a partir d'Educació Secundària Obligatòria, dedicar dues hores diàries. En cas de finalitzar la tasca abans del temps establit, aprofitar el temps restant per a repassar altres temes, llegir llibres o periòdics, revistes, fer esquemes... la idea és que automatitze que tots els dies ha de dedicar un temps establert a estudiar, llegir o fer els deures."
4.- Que utilitzen les tècniques d'estudi bàsiques.
Abans de començar a estudiar un apartat, s'ha de fer una lectura ràpida del mateix, posant atenció en els seus apartats i paraules clau, fixar-se en els dibuixos explicatius, subratllar el més important amb diferents colors en funció de si són paraules claus, definicions, aspectes essencials..., tornar a llegir, realitzar esquemes, fer-li preguntes per a saber si ho ha entès... Si perdem la calma i el control, és millor delegar la tasca en algú extern que li puga ajudar des de la tranquil·litat i  sense projectar-li ansietat.
5.- Proporcionar unes condicions òptimes, oferint un lloc tranquil, il·luminat i sense sorolls, on poder llegir, realitzar els deures i estudiar amb calma i tranquil·litat. No tindre la televisió encesa, ja que el distrau i li resta concentració. Intentar que no tinga el mòbil prop o que aquest es trobe apagat, evitant distractors i potenciant la concentració. És important que associe estudi amb silenci i que la zona dedicada a aquest fi, siga per a això i només això.
6.- Relació positiva i constructiva amb l'escola.
Resulta fonamental que els nostres fills vegen que la relació que mantenim amb l'institut és autèntica i positiva, no parlant malament ni criticant la seua forma d'actuar. Si hi ha alguna discrepància amb l'institut el millor que podem fer és dirigir-nos a ell, exposar els nostres dubtes i suggeriments amb el màxim respecte, intentant arribar a acords mutus i consensuats.
7.- En lloc de reforçar i premiar notes i aprovats, intentar elogiar i lloar esforç i rutines.
El veritablement important és que els nostres fills dediquen tots els dies una estona a l'estudi, en compte de centrar-nos en si ho fa bé o mal, adquirint l’hàbit de treballar tots els dies, valorant i reforçant l'esforç i el sacrifici que posa a les coses."
8.- Acompanyar en l'estudi.
Hem de mostrar-los que ens preocupem, preguntant-los o fins i tot vegent l'agenda per a així motivar-los i animar-los en què ho van a aconseguir. Supervisar que compleixen el seu pla de treball. Açò no vol dir que estiguem al seu costat fent deures o estudiant, hem de recolzar, supervisar i motivar. D'aquesta manera fomentem la seua autonomia i independència en l'estudi. I si hi ha alguna cosa que no entenen i no podem ajudar-los, animar-los que ho pregunten al professorat en la següent classe.
9.- No hi ha major motivació davant d'una tasca que la satisfacció i gratificació personal que et reporta el fet de fer-la.
Si aconseguim que els nostres fills gaudisquen de l'activitat que realitzen, aconseguirem que dediquen més temps, esforç i recursos a la dita tasca, sense necessitat d'insistir i reforçar. El millor exemple el tenim en l'esport. Quan aconseguim gaudir d'ell, tant el temps que invertim com els resultats que obtenim es multipliquen exponencialment. Per això és necessari posar l'èmfasi en el procés i  no en el resultat.
10.- No oblidar que possibles conflictes emocionals i afectius en la família li poden repercutir de forma considerable.
Un bon clima familiar és fonamental per a potenciar les seues capacitats i resultats. En cas contrari, no són capaços de centrar-se en les activitats del dia per centrar-se en els problemes emocionals que observen i senten a casa. No oblidem que estan en una edat de canvis físics i psicològics (adolescència) , on se'ls presenten molts conflictes interns i tenen molts interessos i necessitats. Hem d'anar amb molta cautela i mantenir una bona comunicació.

domingo, 15 de mayo de 2016

martes, 10 de mayo de 2016

Cuando te sientas agobiado…recuerda el frasco de mayonesa y café


 
Un profesor en su clase de Filosofía, sin decir palabra, cogió un frasco grande y vacío de mayonesa y lo llenó con pelotas de golf. Luego preguntó a sus estudiantes si el frasco estaba lleno y ellos estuvieron de acuerdo en decir que si. De nuevo, sin decir nada, el profesor cogió una caja llena de canicas y la vació dentro del frasco de mayonesa. Las canicas llenaron los espacios vacíos entre las pelotas de golf. El profesor volvió a preguntar a los estudiantes si el frasco estaba lleno y ellos volvieron a decir que si. Luego…el profesor cogió una caja con arena y la vació dentro del frasco. Por supuesto, la arena llenó todos los espacios vacíos, y el profesor preguntó nuevamente si el frasco estaba lleno. En esta ocasión los estudiantes respondieron con un ‘si’ unánime. El profesor enseguida agregó 2 tazas de café al contenido del frasco y efectivamente llenó todos los espacios vacíos entre la arena. Los estudiantes reían en esta ocasión. Cuando la risa se apagaba, el profesor dijo: ‘QUIERO QUE SE DEN CUENTA QUE ESTE FRASCO REPRESENTA LA VIDA’. Las pelotas de golf son las cosas importantes como la familia, los hijos, la salud, los amigos, … Son cosas que, aún si todo lo demás lo perdiéramos y solo éstas quedaran, nuestras vidas aún estarían llenas. Las canicas son las otras cosas que importan, como el trabajo, la casa, el coche, etc. La arena es todo lo demás… las pequeñas cosas. ‘Si ponemos primero la arena en el frasco, no habría espacio para las canicas ni para las pelotas de golf. Lo mismo ocurre con la vida’. Si gastamos todo nuestro tiempo y energía en las cosas pequeñas, nunca tendremos lugar para las cosas realmente importantes. Presta atención a las cosas que son cruciales para tu felicidad. Juega con tus hijos, dedica tiempo a revisar tu salud, ve con tu pareja a cenar, practica tu deporte o afición favoritos, siempre quedará tiempo para limpiar la casa y reparar la llave del agua. Ocúpate de las pelotas de golf primero, de las cosas que realmente importan. Establece tus prioridades, el resto es solo arena…
Uno de los estudiantes levantó la mano y preguntó qué representaba el café. El profesor sonrió y dijo: ‘Que bueno que me hagas esta pregunta… Sólo es para demostraros, que no importa cuan ocupada tu vida pueda parecer, siempre hay lugar para un par de tazas de café con un amigo.’

ORIENTACIONS PER A PARES DAVANT L'ASSETJAMENT ESCOLAR

QUÈ ÉS EL BULLYING?
L'assetjament implica fer mal a un company o companya de manera deliberada i repetida, utilitzant qualsevol de les següents formes d'agressió:
-Verbals: posar sobrenoms, prendre el pèl, amenaçar, burles, parlar malament dels altres, insultar, menysprear, causar, intimidar.
-Físic: colpejar, empènyer, donar puntades de peu, llençar coses, treure, trencar o amagar les pertinences d'altre, fer cares o gestos de menyspreu.
-Social: excloure algú, difonent rumors, aïllar, ignorar, humiliar, extorsió.
-Sexual: molestar, fer tocar sense consentiment, burles del cos, privacitat o orientació sexual d'un altre.
QUÈ ÉS EL CIBERASSETJAMENT?
Assetjament cibernètic és un tipus d'assetjament a un company o company a través de mitjans tecnològics, utilitzant qualsevol de les següents formes d'agressió:-missatges nocius o desagradables.
-Assetjant trucades a mòbils.
-Enviament de fotografies fetes amb el mòbil i utilitzada per amenaçar.
-Assetjant e-mails.
-Assetjament xats.
-Nocius missatges via Whatsapp, Twitter o una altra xarxa social.
-Parlar malament d'algú o penjar la informació personal d'Internet.
QUÈ PUC FER COM A PARE O MARE A LA INTIMIDACIÓ I ASSETJAMENT CIBERNÈTIC?
1. Observa al nen o nena:
estar alerta a canvis en l'estat d'ànim i el comportament, la motivació per estudiar, freqüents malalties menors com mal de panxa o migranyes.
2 escolta i diàleg:
els nens i nenes gairebé mai van mentir sobre aquestes qüestions. És important escoltar el que hem viscut i com vostè se sent, sense jutjar-lo.
3. mantenir la calma:
és important estar tranquil i adoptar una actitud de comprensió i atenció, seguretat i tranquil·litat.
4. Digues-li que ell no és culpable:
totes les persones tenen dret a ser protegit contra qualsevol forma de violència i a ser tractats amb respecte.
5 enfortir l'autoestima:
reconèixer les seves capacitats, habilitats i l'esforç que han demanat ajuda.
6 comunicar la situació a l'escola:
és important que l'escola coneix la situació de l'escola i mantenir una comunicació i col·laboració continuada amb ells.
7 Dona-li l'oportunitat d'ampliar el grup d'amics fora escola activitats
permet que es relaciona amb nens i nenes de la seva edat.
8. mantenir bona comunicació, basada en la confiança:
això farà això més fàcil en contacte amb tu en cas de rebre la invitació o qualsevol contingut causant incomoditat o molèsties.
9 Recomane al seu fill:
no per respondre als atacs.
En el cas de ciberassetjament:
-desar missatges com a prova. No cal obrir-los.
-Bloquejar l'emissor.
-En un lloc web o servei d'Internet poden presentar una reclamació. En totes les xarxes socials poden fer un clic sobre l'informe de botó.

EN SITUACIONS GREUS D'ASSETJAMENT A L'ESCOLA O L'ASSETJAMENT CIBERNÈTIC pot avisar:
- Policia: www.policia.es

- Guardia Civil: www.gdt.guardiacivil.es

lunes, 9 de mayo de 2016

EL MEU CLAUSTRE en minios





video


El meu claustre, anomeno els professors per ordre d'aparició:
- Castellà, economia, educació física, educació plàstica, matemàtiques, física, filosofia, un altre de física, francés, grec, història, informàtica, anglès, llatí, dos de música, naturals,orientació, química, religió, valencià.

I CONCURS DE FOTOGRAFIA MATEMÀTICA IES LEOPOLDO QUEROL

video

domingo, 8 de mayo de 2016

DEFINICIONES DE TRANSTORNOS

Compartimos un material indispensable y de gran utilidad en nuestra aula se trata de las definiciones de los diferentes trastornos y síndromes que podemos encontrar en nuestra aula, es de gran utilidad para nosotros los docentes conocer los trastornos o síndromes que puedan padecer nuestros alumnos.

DEFINICIONES DE TRANSTORNOS