LECTURA
1.- Evitar situacions en què haja de llegir davant els
companys.
2.-Anticipar la informació del contingut del text que
va a treballar-se a classe.
3.- Resums, esquemes, subratllat, mapes conceptuals...
qualsevol ajuda per tal de sintetitzar la informació principal que
ha d’assolir. I si és possible, que quede plasmada de forma
visualment fàcil.
4.- Adaptar-li el llibre de lectura obligada (de
Castellà, Valencià, Anglès, Francès). Fer-li llegir un llibre més
curt, amb lletra més gran...
ESCRIPTURA
1.- Donar-li pautes per a organitzar i estructurar la
informació abans de redactar.
2.- Recomanar-li rellegir els treballs escrits per tal
de corregir errades.
3.- Demanar-li treballs l’extensió dels quals
s’adapte al seu problema.
EXÀMENS
1.- Fer-li els exàmens orals (si és possible)
2.- Si ha de fer exàmens escrits:
. donar-li més temps (el criteri que es segueix a
selectivitat és d’afegir la meitat del temps. És a dir, si
l’examen dura una hora se li dóna mitja hora més)
. Intentar que les preguntes siguen tipus test, curtes,
senzilles i directes.
. Llegir-li i fer-li entendre les preguntes de
l’examen (de vegades saben les respostes però contesten
erròniament perquè no han llegit bé la pregunta)
. No avaluar les faltes d’ortografia.
ALTRES ASPECTES
1.- Seure al davant de la classe.
2.- Facilitar-li que un company li deixe fotocopiar els
apunts ja que els que ell/a pren poden tindre moltes errades.
3.- Preguntar-li sovint a classe per tal de controlar
que estiga atent/a i valorar el que sap.
4.- No sobrecarregar el alumne/a amb deures en què
haja d’escriure molt.
5.- Controlar que s’apunte la feina a l’agenda
(MOLT IMPORTANT!)
No hay comentarios:
Publicar un comentario